سایت بازی انفجار تک بت بدون فیلتر ماه بت آریان بت بت 120 ozabet بری بت ناسا بت مل بت بدون فیلتر برنامه مگاپاری وان ایکس بت بدون فیلتر وین نود

بابا بت

برای ورود به بابا بت بدون فیلتر کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت

چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم | درسنامه آموزشی قرآن کلاس دوم درس 13: سوره‌ی تین / قهرمان بت | هدیه های اسمان – بت شکنی حضرت ابراهیم و گلستان – وبلاگ ششمی ها | چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

 1-جمله ی « تنها تو را می پرستیم » با کدام آیه ارتباط دارد؟  جواب: سوره حمد، آیه ی 5 : « ایّاک نعبد »

 2- مشرکان مکّه برای جلوگیری از پیشرفت اسلام چه کردند؟  جواب: 1- آزار و اذیّت مسلمانان 2- به پیامبر پیشنهاد دادند  چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومکه یک سال تو خدایان ما را بپرست و سال دیگر ما خدای تو را می پرستیم.

  3- جواب پیامبر(ص) در برابر پیشنهاد بت پرستی مشرکان چه بود؟  جوا چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومب: حاضر نشد لحظه ای در برابر بت های سنگی سر فرود آورد و فرمود: « پناه بر خدا که بخواهم چیزی را همتای او قرار دهم.»

 4- بعد از ماجرای پیشنهاد بت پرستی مشرکان به پیامبر کدام سوره ی قرآنی  نازل شد و پیامبر برای چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم ابلاغ آن به کجا رفت؟  جواب: سوره کافرون  ، مسجد الحرام

  5- شأن نزول یا علت نازل شدن سوره ی  « کافرون » چه بود؟  جواب: ه چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومنگامی که مشرکان به پیامبر پیشنهاد دادند که یک سال تو خدایان ما را بپرست و سال دیگر ما خدای تو را می پرستیم.

 6- پدر مومنان و خداپرستان کیست؟  جواب: حضرت ابراهیم (ع) چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

 7- چرا حضرت ابراهیم (ع) را پدر خداپرستان نامیده اند؟  جواب: چون برای دعوت مردم به خداپرستی تلاش  بسیاری کرد.

 8- خداوند در کدام سوره و آیه ی قرآنی حضرت ابراهیم (ع) را پدر مسلمانان نامیده است؟  جواب: سوره ی حج / آیه ی 78

 9- این سخن از کیست؟ « پرستیدن این بت های ب چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومی جان چه سودی برای شما دارد… »  جواب: حضرت ابراهیم (ع)

 10- سوره ی کافرون چند آیه دارد و در کجا نازل شده است؟  جواب: 6 آیه و در مکّه نازل شده است.

بیشتر بخوانید  ورود به بت وانا با بونوس

 11- پیامبر اکرم (ص) در سوره ی  « کافرون » چه پیامی به کافران می دهد؟  جواب:  « دین شما برای خودتان و دین من برای خودم »

 12- حضرت ابراهیم با چه کاری چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

 دوران‌های گذشته، به جز ادیان الهی و توحیدی، چه چیزی به عنوان خدا مورد پرستش قرار می‌گرفت؟

خداوند برای هر منطقه‌ای و برای هر قومی، انذار دهنده‌ای فرستاده است تا آنان را به سمت خدا پرستی و توحید هدایت کنند. اما همانطور که قرآن هم می‌فرماید، هیچ پیامبری بر هیچ قومی نازل نشد، مگر آنکه از او رویگردان شدند و یا بعد از او، دین آن پیامبر را به تحریف کشیدند.
چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم
تاریخ، نمونه‌های فراوانی از این دست را نقل می‌کند. در آن زمانها،  چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومعده‌ای به بت پرستی روی می‌آورند. تاریخ بت پرستی به زمان بعد از آدم باز می‌گردد و به نقلی در زمان نوح، فرا گیر شده است. عده‌ای به پرستش خورشید و ماه و ستارگان، مشغول بودند و عده‌ای نیز انسانی را به جای خدا می‌پرستیدند.
چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم
طبیعت پرستی، به جای خدا پرستی، یکی از گرایش‌های مهم در این دوران است. یعنی به جای پرستش خداوندی که خالق و آفریدگار جهان است، آیت‌ها و نشانه‌های او را به خیال خود به نام خدا می‌پرستیدند. پرستش طوفان یا خدای طوفان، پرستش باران یا خدای باران، پرستش خورشید یا خ چ چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومدای خورشید و … از جمله مظهر گرایش‌های کافر کیشی و شرک آمیز در دورانی است که به پگانیسم (یا همان طبیعت پرستی) مشهور شده است. چرا حضر چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

بت چیست و چگونه پرستش می‌شده است؟

بت مجسمه‌ای از نقره، طلا، آهن یا چوب بود که بت پرستان از آن به عنوان وسیل چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومه‌ای برای تقرب به خدا استفاده می‌کردند. این بت‌ها یا در خانه یا در میادین شهر و یا در منطقه‌ای نام بتکده نگهداری می‌شدند. بت پرستان در زمان پیش از بعثت، بت‌های بزرگ خود را در کعبه نگهداری می‌کردند. گاهی اوقات هم در جایگاهی که آن را قسام نام داده بودند، بت‌هایشان را قرار می‌دادند. برای بت‌ها هم نذر می‌کردند و هم قربانی می‌دادند. بعد از فتح مکه، پیامبر با همراهی امیرالمومنین، بت‌ها را شکستند و از کعبه، بیرون چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم انداختند.نقشه ابراهیم و شکستن بتها

بیشتر بخوانید  نقد فیلم the wonder

بت پرستان رفته بیرون سر به سر * گشت تنها بت شکن با یک تبر چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

پس به دست بگرفت با قدرت تبر * هر یکی را زد یکی ضربت به سر

یک به یک را با تبر درهم شکست * سرفرازی بتان را کرد پست

ابراهیم که نمی خواست خانواده خود و همینطور آزر را که سرپرست او بود به دردس چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومر بیندازد، از خانواده خود کناره گرفت و در خانه ای مستقل زندگی کرد و از طرف مأموران نمرود نیز مواظبت می شد که مبادا مردم را به خداپرستی دعوت کند.

آنگاه که تبلیغات سمعی و بصری و برهان و ارشاد بر قوم مؤثر نیفتاد و اعلام خطر نیز سودی ن چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومبخشید و از دعوت وی روی گرداندند، ابراهیم دریافت که گوش آنان به سخن وی بدهکار نیست، و چون دید که قوم به خرافات خود چنگ زده اند و چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم به بت پرستی تمسک جسته اند، نقشه جدیدی علیه بت ها کشید و با خود سوگند یاد کرد که در نابودی بت ها تدبیری بکار گیر د تا این مردم دریابند که بت ها قادر نیستند از خود دفاع کنند و خطر و تهدید را هم از خود و هم از مردم دور سازند و یا از آن جلوگیری کنند. شاید قوم بدین ترتیب درک کنند که اگر عبادت بتها را کنار بگذارند ض رر و خ چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومطری متوجه آنها نمی شود. برنامه مردم بابل این بود که هر سال به هنگام عید از شهر خارج می شدند و جشن و عیش و نوش خود را در خارج از شهر برگذار می کردند، و قبل از خروج غذاهای فراوان در معابد می گذاشتند تا بتها نیز در جشن آنها شریک باشند و هنگام بازگشت به

بیشتر بخوانید  کلاهبرداری سایت بانک بت

[94] چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

شهر از غذاهای معبد نیز استفاده کنند. آنها معتقد بودند که بت ها (خدایان) به غذاها برکت می دهند و خوردن این غذاها موجب نیکی است.

ابراهیم از این فرصت استفاده کرد و زمانی که آنه چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوما از ابراهیم خواستند تا با آنها به خارج از شهر برود، ابراهیم خود را به بیماری زد و به آنها گفت؛ من بیمار هستم و حالم خوب نیست و نمی توانم با شما به بیرون شهر بیایم.

«ابراهیم دروغ نگفته بود، او بیمار بود، بیماری او روحش بود و بسیار رنج می کشید از اعمال این قوم بت پرست و فاسد که دعوت او را نپذیرفته بودند، و این غم او را ملول و افسرده ساخته بود.»(1)

قوم ابراهیم با شنیدن بیماری او و ترس از سرایت بیماری به آنها، او را رها کردند و بر دعو چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومت خود پافشاری نکردند و بلکه از نرفتن ابراهیم با آنها اظهار خوشحالی کردند و با خرسندی عازم خارج شهر شدند.

شهر از جمعیت خالی شد و کوچه و خیابانها و حتی معبد آنها ن چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومیز تهی گشته بود و کسی جز ابراهیم در شهر باقی نمانده بود.

آنگاه که ابراهیم شرایط را مساعد دید، آهسته به بت خانه نزدیک شد. بت خانه محیط وسیعی داشت که از بت انباشته شده بود و در میان آنها بتی قرار داشت که از همه بزرگ تر بود.

ابراهیم چون وارد بت خانه شد از روی سرزنش و تمسخر رو به بت ها نمود و  چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دومگفت؛ چرا غذا نمی خورید؟ چرا حرف نمی زنید؟(2) سپس در پاسخ خود گفت؛ سنگهای تراشیده چگونه سخن بگویند.

ابراهیم تبری را که با خود برده بود برداشت و تمام بت ها را شکست و همه را در هم ریخت و غیر از بتچرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم بزرگ هیچکدام را سالم باقی نگذاشت. و با سالم نگه داشتن بت بزرگ هدفی دیگر در ارشاد قوم داشت. چرا حضرت ابراهیم تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت کلاس دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *