مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا | Spider-Man – مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست نماوا | «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»؛ آشپزخانهی «اسپایدرمن» نماوا | مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
گرچه تونی استارک، پیتر را با بازپسگرفتنِ لباسش مجازات میکند و گرچه پیتر برای مدتِ کوتاهی ناراحت و پشیمان مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا به نظر میرسد، اما او طی اتفاقاتی مجددا با والچر روبهرو میشود و دوباره با سرپیچی از دستور تونی استارک برای متوقف کردنش تلاش میکند، اما اینبار برخلاف دوبار قبلی (اولیاش عواقبِ فاجعهبارِ دخالتِ پیتر در سکانس سرقت از بانک در اوایل فیلم بود) موفق میشود. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
مشکل این است که پیتر پارکرِ انتهای داستان هیچ تحولی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوارا در مقایسه با پیتر پارکرِ ابتدای داستان پشت سر نگذاشته است؛ او بهای سرکشیاش را نپرداخته است و از اشتباهاتش هیچ درسی نگرفته است. بازگشت به خانه بیش از اینکه دربارهی رشدِ یک نوجوانِ ازخودمطمئن، سرکش و بیتجربه به یک قهرمان فروتن و مسئولیتپذیر باشد، دربارهی نوجوانی است که به حقانیتش ایمان دارد و برخلاف چیزی که بزرگترها دربارهی دندان روی جگر گذاشتن و فروتنبودن به او میگویند، کار خودش را انجام میدهد و با وجودِ عواقبِ ن مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوااچیز اشتباهات مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواش آنقدر به انجام دوبارهی کارِ خودش اصرار میکند تا اینکه حقانیتش را ثابت کند. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
فیلم در ظاهر دربارهی رشد و یاد گرفتنِ انجام کار درست است، اما در باطن دربارهی هنداونه گذاشتن مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوازیر بغلِ مخاطب ازطریقِ ترویج این باور است که شما ذاتا معرکه هستید، همیشه حق با شماست و ضرورتی برای تغییر وجود ندارد. تناقضِ مشابهای در مر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواد عنکبوتی: دور از خانه هم وجود دارد. قوس شخصیتی پیتر در دور از خانه این است که او نباید برای بدل شدن به مرد آهنیِ بعدی تلاش کند، بلکه او باید هویتِ خودش را پیدا کند. اما بلافاصله بعد از اینکه هَپی تم اصلی داستان را در هواپیما جمعبندی میکند، پیتر را درحالی میبینیم که نهتنها بهطرز «تونی استارک»واری لباسش را طراحی میکند، بلکه در اکشنِ فینال فیلم نیز پُزِ معروف مرد آهنی را درحین فرود آمدن به خود میگیرد. پیتر در همین فیلم نهت مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوانها درنهایتِ بیعرضگ مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوای یکی از پهبادهای جنگیِ تونی استارک را برای کُشتنِ همکلا سیهایش در اتوبوس فرا میخواند (و فیلم با این لحظه همچون یک شوخیِ بیاهمیت رفتار میکند)، بلکه درنهایت بیکفایتی عینکِ تونی استارک را به میستریو میسپارد که به فاجعهی بزرگی در لندن منجر میشود. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
مشکل این نیست که پیتر باید از ارتکاب هرگونه اشتباهی مُبرا باشد؛ اتف مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوااقا قهرمانی که دچار لغزش میشود، او را به شخصیتِ صمیمیتری بدل میکند. مشکل این است که دستکم گرفتن یا کلا نادیده گرفتنِ پیامدهای فاجعهبارِ اشتباهات پیتر جلوی او را از درس گرفتن از آنها و رشد کردن میگیرد و او را در یک چرخهی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا تکرارشوندهی استاتیک گرفتار م مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوایکند. چرا از شوالیهی تاریکی به نیکی یاد میکنیم؟ چون بروس وین عواقبِ وحشتناک نقص تراژیکش (باورش مغرورانهاش به شکستناپذیریِ بتمن) را با مرگ ریچ مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوال، فاسد شدنِ هاروی دنت و اجبارش برای به گردن گرفتنِ گناهان او میبیند. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
مارول از اشتباهاتِ احمقانهی پیتر با هدفِ پرداختِ ی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا ک شخصیت چندبُعدی استفاده نمیکند، بلکه او را به ابزاری برای خلقِ درگیری تقلیل داده است. بهطوری که بعضیوقتها به نظر میرسد اگر پیتر دست از قهرمانبودن بکشد، دنیا بهجای بهتری بدل خواهد شد و این بدترین برداشتی است که میتوان از یک فیلم ابرقهرمانی کرد. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
نقد و بررسی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
داستان فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست درست از همان نقطهای که فیلم قبلی «مرد عنکبوتی: دور از خانه» تمام شده بود شروع میشود. «پیتر پارکر» که اکنون هویت او به دست «میستریو» افشا شده به سوژهی رسانههای سراسر جهان تبدیل شده است. اما نه به عنوان یک ابرقهرمان مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوالکه نام او به عنوان قاتلی سنگدل ب مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوار سر زبانها افتاده است.
حالا پیتر به دنبال چارهای است که بتواند دوباره و مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواضعیت را به حالت عادی برگر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواداند، اما چطور؟ پیتر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواحالا به خوبی میداند فاش شدن هویتش به عنوان مرد عنکبوتی چه خطراتی برای خود و اطرافیانش دارد. اکنون او به هر چالشی تن میدهد تا بتواند از مخمصهای که در آن گرفتار شده رهایی پیدا کند.
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
فیلم جدید مرد عنکبوتی همچون دو فیلم قبلی سری که کارگردانی آنها نیز برعهدهی جان واتس بود، روایت خوب و جذابی دارد. فیلم «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست» روی ریتم کاملا بهجا و سنجیدهای حرکت میکند و هیچوقت هم از تب و تاب نمیافتد. اما شاید تعجب کنید ریتم برقآسای فیلم گاهی زیاده مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا از حد به نظر میرسد.
چون در لحظههایی مخاطب از داستان فیلم عقب مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا میافتد؛ گویی فیلمساز برای تمام کردن فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا عجله دارد. در واقع، این حجم از داستان فیلم که در ۱۴۰ دقیقه نظاره میکنیم، دستکم میتوانست تا ۱۸۰ دقیقه نیز طول بکشد. ولی با تماشای فیلم مرد عنکبوت مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا جدید خیلی زود متوجه میشوید هیچ پلان و سکانس اضافه و بیهدفی برای افزودن به زمان فیلم وجود ندارد. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه سریال هجوم (Invasion) با بازی گلشیفته فراهانی
لحظههای جذاب فراوان در فیلم جدید مرد عنکبوتی
خوشبختانه شاهد لحظههای جذابی نیز در سراسر فیلم هستیم که در خدمت شخصیتپردازی و نشان دادن قابلیمرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواتهای هر کدام از ابرقهرمانها هستند. هر چند برخی از لحظهها مبالغهآمیز به نظر میرسند. برای مثال، لحظهای که «مت مرداک» برای دفع کردن آجری که به سمت پیتر پرت شده واکنش خارقالعادهای نشان میدهد که شاید کمی اغراقآمیز به نظر برسد.
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
پرتاب این آجر به شکلی است که انگار آن را با سلاح پرتابهای پرقدرتی شلیک کردهاند. هر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا چند مخاطب به درستی متوجه میشود هدف این سکانس نشان دادن قابلیتهای مرداک است. با این حال، به جز موارد معدودی تمام سکانسهای فیلم به خوبی، آنچه کارگردان و فیلمنامهنویس در ذهن داشتهاند را به بیننده منتقل میکند. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
شخصیتهای منفی و مکمل نیز در زمانهای مناسب مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوابه داستان فیلم افزوده شدند و چندان در معرفی این شخصیتها مبالغهای در کار نیست. هدف این شخصیتهای شرور از بدی و شرارت نیز کاملا واضح است. این شخصیتهای منفی به دنبال راهی برای رهایی از مرگ هستند مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا که در دنیاهای دیگر گریبان آنها را گرفته است. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا برای همین نیز آنها اصلا علاقهای ندارند توسط مرد عنکبوتی به دنیاهای خودشان بروند؛ دنیاهایی که جز مرگ چیزی انتظارشان را نمیکشد. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
در مجموع در طی فیلم جدید مرد عنکبوتی شاهد بدل شدن شادترین پیتر پارکر به غمگینترین پیتری که در دنیای مارول می مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواشناسیم هستیم. با وجودی که پایانبندی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست در همان چارچوب کلیشهای فیلمهای ابرقهرمانی قرار میگیرد، اما سبب میشود داستان تلخ فیلم پایانی دلگرمکننده داشته باشد. این پایانبندی همچنین راه را کاملا برای فیلمهای بعدی باز گذاشته است. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
کارگردانی درخشان جان واتس
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا
جان واتس، کارگردان ۴۰ ساله که دو فیلم دیگر سری مرد عنکبوتی را نیز کارگردانی کرده، فیلم مرد عنکبوتی ۳ خود را هم با موفقیت روی پرده سینماهای جهان در دوران پسا کرونا آورد. واتس توانست با وجود تعدد شخصیتها در فیلمنامه زمان کافی برای پرداخت مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا هر کدام از شخصیتها در اختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواار آنها قرار دهد. صحنههای کمدی فیلم جدید مرد عن مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماواکبوتی نیز کاملا خوب از آب درآمدهاند که مشخصهی بازر سریهای مرد عنکبوتی نیز همین طنز به جا و گرم است. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست نماوا