بابا بت

برای ورود به بابا بت بدون فیلتر کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت

فیلم مصادره نماشا

فیلم مصادره نماشا

فیلم مصادره نماشا | فیلم مصادره کامل Film Mosadere Kamel | Confiscation – full movie | فیلم سینمایی مصادره – کامل – سئوکار | فیلم سینمایی ایرانی مصادره Mosadereh – کمدی | فیلم مصادره نماشا

فیلم مصادره نماشا

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در دهه مبارک فجر ۱۳۹۶ در تهران و برخی شهرهای دیگر کشور فیلم مصادره نماشا برگزار شد؛ و خبرگزاری ابنا و سایت جامع هنر اسلامی نیز مانند هر سال، اخبار و گزارش هایی مرتبط با این جشنواره را منتشر کردند و نقد برخی از این فیلمها را نیز همچنان ارائه خواهند کرد. فیلم مصادره نماشا

فیلم سینمایی “مصادره” اولین فیلم «مهران احمدی» بازیگر معروف ایرانی در مقام کارگردانی است که در  فیلم مصادره نماشاژانر “کمدی” ساخته و در جشنواره نمایش داده شد. پخش این فیلم از ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ به عنوان یکی از فیلمهای اکران نوروزی در سینماهای ایران آغاز شده‌ است. فیلم مصادره نماشا

آنچه در پی می‌آید نقدی بر این فیلم متفاوت است.

* مشخصات فیلم سینمایی “ مصادره

کارگردان: مهران احمدی ـ تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی ـ سرمایه‌فیلم مصادره نماشاگذار: سید محمد امامی  ـ نویسنده: علی فرقانی ـ مشاور کارگردان: نرگس آبیار ـ موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست ـ مدیر فیلم‌برداری: مسعود سلامی ـ تدوین: سجاد پهلوان‌زاده ـ طراح صحنه و لباس: اصغرنژاد ایمانی ـ دستیار اول صحنه و لباس: ع فیلم مصادره نماشالیرضا حیدری ـ مدیر صحنه: عبدالرضا حمیدی آشتیانی ـ طراح گریم: نوید فرح مرزی ـ مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور ـ طراحی ترکیب  فیلم مصادره نماشاو صدا: آرش قاسمی ـ طراح جلوه‌های کامپیوتری: فرید ناظر فصیحی ـ طراح جلوه‌های میدانی: آرش آقابیک ـ مدیر تدارکات: امیر یمینی ـ عکاس: طاها آبیار ـ مدیر تولید: بهزاد هاشمی ـ بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، مزدک میرعابدینی، میرطاهر مظلومی، ملینا آلیسا، هادی کاظمی، مهران احمدی، ناصر طهماسب، امیرصدرا دقانی، هارمیک سوقومونیان و… فیلم مصادره نماشا

* داستان فیلم سینمایی “ مصادره” فیلم مصادره نماشا

اسماعیل ــ با بازی «رضا عطاران» ــ کارمند دون پایه سازمان اطلاعات و امنیت رژیم شاه (ساواک) است که بدون آنکه مطلع باشد وسایل شکنجه انقلابیون را خریداری می کرده است. او عاشق زنی آمریکایی (که در یکی از کاباره های تهران آواز می خواند) می شود و با او ازدواج می کند. او پسفیلم مصادره نماشا  از پیروزی انقلا فیلم مصادره نماشاب، برای نجات جانش تنها دارایی باارزشش که زمینی در حوالی عباس آباد است را رها کرد و به همراه همسر و فرزندش به آمریکا فرار می کند. او سالها بعد، از دوستش که در دولت جدید ایران سمتی دارد می خواهد که زمینش را بفروشد و…

 

 

* نقد فیلم سینمایی “مصادره

«مهران احمدی» در اولین تجربه کارگردانی اش، به دوران حساس و پیچیده تاریخ کشورمان م فیلم مصادره نماشای پردازد؛ دورانی که شیرازه حکومت شاهنشاهی فرو پاشید و از سوی دیگر نظام نوپای جمهوری اسلامی شکل گرفت. او با پرداختن به این دوران در قالب طنز، زندگی یک شهروند ایرانی که در پی انقلاب اسلامی همه چیز فیلم مصادره نماشا خود را از دست داده است روایت می کند؛ فردی که هرچند در زمان طاغوت، پست مهمی در ساواک نداشته، اما بعد از انقلاب به خاطر اوضاع به هم ریخته کشور و اشتباهات تعدادی از انقلابیون، بالاجبار آواره غربت شده است.

فیلم سینمایی “مصادره” در گروه کمدی های سیاهی قرار می گیرد که بیش از آنکه اسباب خ فیلم مصادره نماشانده مخاطب را فراهم کند، بیننده را متأثر و غمگین می سازد. اثری سیاسی و اجتماعی، که تنهایی ها و بدبیاری های یک بازنده انقلاب را دستمایه خود قرار داده است. فیلم مصادره نماشا

جدای از این مهم که پرداختن به چنین موضوع حساسیت برانگیزی به صورت طنز توانمندی فیلم مصادره نماشا ویژه ای را می طلبد که در توان همه نیست، شایسته است که مهران احمدی وقتی ردای کارگردانی را بر تن می کند، بدون شیطنت و غرض ورزی به روایت صحیح روزهای حساس و متفاوتی که کشور پشت سر گذاشته است بفیلم مصادره نماشاپ ردازد.

وقتی طنز در کنار سیاست قرار می گیرد، لاجرم کار طنزپرداز سخت تر از قبلفیلم مصادره نماشا فیلم مصادره نماشا می شود. یک طناز سیاسی فیلم مصادره نماشا هم باید از سیاست اطلاع کافی داشته باشد هم طنزنویس قهاری باشد تا بتواند در راستای اصلاح رفتار نادرست دست به قلم شود؛ و البته حقایق را نیز زیر پا نگذارد. اما این موضوع در “م فیلم مصادره نماشاصادره” مصداق نمی یابد؛ چرا که فیلمنامه با نقاط ضعف متعددی همراه است. مثلاً به جای طراحی شخصیت و موقعیت کمدی، وارد درگیری های لفظی بین عقاید جناح ها ی مختلف می شود که در نتیجه بیننده را سردرگم کرده، روایت فیلم در جهت گیری و پایان بندی آن را به بیراهه می کشاند. فیلم مصادره نماشا

نقطه ضعف دیگر فیلم، پرداختن به اکت ها و دیالوگ های جنسی و شوخی های پیش فیلم مصادره نماشا پا افتاده کرده است. همچنین فیلمنامه کش دار و طولانی است و در ارسال پیام خود به مخاطب و سرگرم کردن او نیز چندان موفق نیست. فیلم مصادره نماشا

نخستین فیلم مهران احمدی در مقام کارگردان و یکی از فیلم‌های سی و  فیلم مصادره نماشاششمین جشنواره فیلم فجر است. مهران احمدی را به واسطه‌ی بازی‌هایش که بیشتر در ژانر کمدی بوده می‌شناسیم اما این‌بار دست به ساخت یک طنزسیاسی زده است. ایده‌ی اولیه‌ی این فیلم ایرانی جذاب است فیلم مصادره نماشاو فیلم با یک شروع جذاب امیدهایمان را برای تماشای یک کمدی متفاوت و جلوتر از سایر کمدی‌های گیشه‌ای مرسوم در سال‌های اخیر سینمای ایران، زنده می‌کند. اسماعیل، کارمند اداره‌ی ساواک (البته به صورت آزمایشی!) که تنها، ماموریت خرید وسایل مورد نیاز اداره را به عهده داشته، پس از انقلاب مورد بازجویی قرار گرفته و مجبور است کشور خود را ترک کند. همانطور که گفته شد حادثه‌ی محرک فیلم جذاب اسفیلم مصادره نماشا ت و خبر از یک کمدی سیاه با رگه‌هایی از کنایه‌های سیاسی می‌دهد. در همان شروع، شخصیت مجبور استفیلم مصادره نماشا فیلم مصادره نماشا دارایی های خود را که مهمترین آن یک زمین است رهاکرده و به همراه همسر غیرایرانی خود کشورش را  ترک کند. فیلم به روایت این دست آدم‌ها که شاید در زمان انقلاب نقش به خصوصی نداشتند اما دچار زیان‌هایی شدند می‌پردازد. همسر اسماعیل  فیلم مصادره نماشازنی از خطه‌ی آمریکای لاتین است و این موضوع بستر طعنه‌هایی به روابط سیاسی ایران و کشور‌های حاضر در این ناحیه و همچنین تصوراتی را که مردم ایران از آمریکای لاتین دارند فراهم می‌کند. فیلمساز تا اینجا دست روی ایده‌های خوبی گذاشته بود اما فیلم از جایی که اسماعیل ایران را ترک می‌کند روند نزولی خود را آغاز می‌کند. گویی مجددا باید شوخی‌های جنسی، درگیر ی‌های لفظی، اتکا به بازی رضا عطاران و موقعیت‌هایی را که از مسیر فیلمنامه خارج هستند مانند سایر فیل فیلم مصادره نماشام‌های کمدی ایران شاهد باشیم. موقعیت‌هایی که دیگر موجب خنده‌ی مخاطب باهوش سینما نمی‌شود.  فیلم مصادره نماشا

حادثه‌ی محرک فیلم جذاب است و خبر از یک کمدی سیاه با رگه‌هایی از کنای فیلم مصادره نماشاه‌های سیاسی می‌دهد

فیلمساز سعی می‌کند در ادام فیلم مصادره نماشاه برای پر کردن فیلم مصادره نماشامیان فیلم، شبکه‌های ماهواره‌ای و آدم‌های ساواکی سابق را که حال در آنسوی مرز‌ها علیه ایران تبلیغات می‌کنند هدف بگیرد (به نوعی شبیه به کاری که مهران مدیری در طنز «بمب خنده» می‌کند) اما مخاطب  سردرگفیلم مصادره نماشا مش بیشتر به دنبال این فیلم مصادره نماشا می‌گردد که فیلم مصادره نماشا مسیر اسماعیل قرار است به کجا ختم شود. موتیف‌های (عامل تکرار شونده) پی‌در‌پی از اینکه اسماعیل مدام به صورت تلفنی وضعیت زمینش را پیگیری می‌کند بیش از همان بار اول کمکی به پیشبرد داستان نمی‌کند. هومن سیدی (در نقش پسر اسماعیل) به نوعی جز تکرار بازی‌اش در سریال عاشقانه چیز تازه‌ای در این فیلم ندارد. شخصیت‌های دفیلم مصادره نماشایگر نیز به خوبی پرداخت نشده‌اند از جمله دوس فیلم مصادره نماشات اسماعیل (با بازی بابک حمیدیان) که فقط جاهایی فیلم مصادره نماشا که فیلمنامه نیاز به گره‌گشایی دارد خود را نشان می‌دهد یعنی جایی مثل کمک کردن به اس عیل برای رفتن از ایران فیلم مصادره نماشا و همچنین جمع کردن پایان فیلم. فیلم مصادره نماشا

بازگشت به نسخه‌ی اصلی